رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد
سرخط خبرها

گروه رزم انتظاران حضرت مهدی(عج) که به تلویزیون آمدند را بشناسید + فیلم

  • کد خبر: ۱۴۲۹۵۶
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
گروه رزم انتظاران حضرت مهدی(عج) که به تلویزیون آمدند را بشناسید + فیلم
در چند روز گذشته بخشی از برنامه صبحگاهی شبکه سه پربازدید شد که در آن ۷ نفر با لباس نظامی سبز معروف به لجنی به ورزش پرداخته و شخصی که نقش مربی را دارد با خواندن ذکر نام ائمه ورزش را شروع کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در چند روز گذشته بخشی از برنامه صبحگاهی "سلام صبح بخیر" شبکه سه در فضای مجازی پربازدید شد و مورد توجه قرار گرفت. ویدئویی که در آن هفت نفر با لباس نظامی سبز معروف به لجنی به ورزش پرداخته و شخصی که نقش مربی را دارد با خواندن ذکر نام ائمه و مدد از آن‌ها ورزش را شروع کرد.

نکته قابل توجه در این ویدئو علاوه بر سن بالای مربی، آمادگی جسمانی او بود. برای بسیاری این پرسش پیش آمد که او کیست؟ و این گروه چه کسانی هستند؟ خصوصا کسانی که برنامه تلویزونی را ندیده و فقط بخشی از آن را از طریق فضای مجازی مشاهده کردند.

شخص مربی «احمد علمایی» معروف به «حاج احمد» است که بیش از ۵۰ سال سابقه مربیگری در زمینه ورزش‌های رزمی را دارد.

احمد علمایی مبدع سبک ورزش رزمی به اسم «رزم انتظاران حضرت مهدی (ع)» است. او در باره سبک رشته ورزش رزمی ابداعی خودش که تلفیق کاراته و کشتی کج است، توضیح می‌دهد:

سبک رزم انتظاران حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) تلفیقی از یک سبک کاراته جهانی و تکنیک‌های رزمی می‌باشد که تجربه‌ای ۵۰ ساله از رشته کشتی کچ را به همراه دارد.

این سبک بنا به تفکر فرهنگی، دینی و ورزشی اینجانب پایه ریزی شده است و از آنجایی که هدف اصلی ورزش ساختن جسم و روح و در نهایت به عرصه کشیدن انسانیت در سطح جامعه است.

گروه رزم انتظاران حضرت مهدی(عج) که به تلویزیون آمدند، کیستند؟

سعی خود را بر آن داشتیم که در این سبک از ابعاد اخلاقی هم استفاده کنیم زیرا که جامعه‌ی ما نیاز به انسان‌هایی خود ساخته و توانگر برای اداره‌ی امور دارد و در همین راستا، چون در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی ما با فرهنگ بسیج ارتباط تنگاتنگ داشتیم، براساس نیاز به خط ولایی و دفاع از مکتب ولایی این سبک را ابداع کردیم تا بتوانیم جوانان سلحشور و پرتحرک جامعه را بیشتر به سوی انتظار فرج حضرت ولی عصر (ارواحناه فداه) هدایت کنیم.

لازم است این مطلب را هم متذکر شوم که انتخاب این رشته که تلفیقی از کاراته و تکنیک‌های رزمی است بدین منظور بود که جوانان ما بتوانند با سیمای سربازی آقا امام زمان (عج) در عرصه‌ی ورزش‌های رزمی خودنمایی کنند و احسن‌ها را بر زبان مردم بیاورند و به جهانیان انسانیت را نشان دهند و باید گفت همین جوانان با همین طرز تفکر توانستد در هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر نیروی ایمان و سلامتی جسم دنیای کفر را به زانو در آورند.

بر همین اساس و با همین ابزار ما تلاش می‌کنیم که سفره‌ی انتظار را گسترش داده و انشاالله انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) اتصال دهیم.

به امید روزی که خداوند به ما لیاقت بدهد که در کنار رهبر عزیزمان پرچم انقلاب را به دست صاحب آن تقدیم کنیم و در رکاب آن حضرت به درجه رفیع شهادت نائل آییم. انشالله».

گروه رزم انتظاران حضرت مهدی(عج) که به تلویزیون آمدند، کیستند؟

برای ابداع و استفاده از این رشته ورزشی هم اهدافی را مشخص کرده و ذکر کرده‌اند که اهداف سبک رزم انتظاران حضرت مهدی (عج) از دو جنبه قابل بررسی است:

الف. جنبه‌ی جسمانی

ب. جنبه‌ی روحانی

که به بررسی این دو موضوع می‌پردازیم

الف – جنبه جسمانی: ما برای ساختن جسم نیاز به ابزار‌هایی داریم که در مطالب گذشته در مورد این ابزار‌ها صحبت کردیم که اهم آن‌ها عبارتند از:

• تکنیک‌های فردی و جمعی در زمینه‌ی کاراته

• تکنیک‌های انتخابی از ورزش کشتی کچ که در این قسمت دارای تجربه‌ای ۵۰ ساله هستیم.

• همچینین ابداع تکنیک‌های جدید که بتوان در این راستا بهره‌ی بهتری از آن‌ها گرفت.

ب – جنبه روحانی: که مهمترین هدف ما از این سبک جنبه‌ی روحانی است. زیرا که روح سالم می‌تواند بدنی سالم بسازد. در این راستا با وجود نزدیکی محل باشگاه به مسجد کار ما آسانتر شده است. زیرا بهترین و ارزشمندترین محل برای سیقل دادن و تجلی دادن به روح مسجد است. همچنین با برگزاری کلاس‌های قرآن و سعی در عمل به آن و همینطور خواندن دعا‌های وارده و برگزاری کلاس‌های احکام سعی می‌کنیم که به هدف والای خود یعنی ساختن روح و نزدیکی آن به خداوند تبارک و تعالی برسیم. انشالله.

توضیحات احمد علمایی در شبکه قرآن

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->